Spennende med besøk av masterstudenter som skal forske på problemløsning i metoden Tenkende Klasserom.
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode
«Vi samler inn data sammen og skal alle studere problemløsning i et tenkende klasserom, men med tre ulike vinklinger .Den første av oss skal skrive om hvordan læreren støtter opp elevene og hjelper dem i problemløsnings-arbeidet. Den andre skal skrive om hvilke strategier elevene tar i bruk under arbeid med problemløsende oppgaver. Den tredje skal se på hvilken kunnskap som er tilgjengelig for elevene i et slikt klasserom," skriver masterstudentene.
Lærer Frode Kristensen bruker Tenkende klasserom i sin undervisning, og har gode erfaringer med undervisning på denne måten. Han har hengt opp tavler i alle klasserommene våre, både to og tre på en vegg. Vinduer blir også flittig brukt til å notere på når elevene blir utfordret til å finne en løsning på et gitt problem - og gruppene blir satt sammen tilfeldig hver gang ved bruk av en app. Inspirasjon til dette har han hentet fra arbeidet til Peter Liljedahl og hans mangeårige forskning og erfaring i metoden.
Her kommer en kort innføring basert på en modell, hentet fra Peter Liljedahls Building Thinking Classrooms -For teachers
#PeterLiljedahl
#TenkendeKlasserom
#ThinkingClassroom
#TavlerSomMetode